GÅRDAGENS TRÄNING

haha oouups , jag hade så roligt igår med outfits och inlägget om mitt och nattes tävlande att jag heeelt glömde bort att berätta om träningen för anna! :D
det regnade jätte mycket så jag fick ju rida in direkt ,
så ja skrittade runt en stund och sedan började jag jobba honom med lite skänkelvikngar och sådant :)
sen travade jag igång honom och han kändes lixom hyffsat fin :)
ah jag travade och galopperad igång honom och sen var det min tur att rida då.
vi började med att rida skänkelvikningar och öppnor :)
han var lite stretig i början men sedan så gick det mycket bättre (y)
sen så red vi ganska mycket på volten och jobbade med att han skulle slappna av i nacken.
då red vi på en liten volt i volten och tog ledande tygeltag på innetygeln och en stadig och uppfångade yttertygel,
och vi red mycket så en stund och varierade det med att flytta på bakdelen så att gick i en typ sluta på volten :)
först ville han inte alls lyssna på min skänkel och han bara flyttade på framdelen , :/
men så sa ja till honom ordentligt och woala ?!
då gick han as fint ! :')
ah sen så släppte han as fint i nacken ! :D:D
sen så galopperade vi och där jobbade vi lite med att ställa åt de olika hållen :)
sedan så red vi övergångar galopp - skritt - galopp och han var skiiitfin i slutet och vaknade värkligen för framåtdrivningar! :D
min älskade duktiga lilla skruuttt :')
ah när vi var klara så skrittade vi av bebis och sen lastade vi på honom och åkte hem :D


jätte fin bild från ale jennylund. foto taget av nathalie =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0