LÄSAR FRÅGA

Hur får du hästen att böja sådär på halsen ? har alltid velat kunna göra så !! :O
snälla svara


Svar:
du menar när jag rider i form ? :)
när JAG rider natte i form så tänker jag först på att ha ett friskt grund tempo så att han värkligen jobbar och så håller jag en stadig yttertygel och lirkar lite försiktigt på innertygeln.
natte är väldigt lätt att få att "gå på tygel" (alltså att han bara böjer på nacken) men för att han skall jobba ordentligt så skall man lösgöra hästen med volter, serpentiner, övergångar m.m
och det är väldigt olika från häst till häst vad man skall göra , vissa är enklare och vissa är svårare att rida.
men det är så här jag gör iaf ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0