STALLET - MÅNDAG

idag tränade jag lite dressyr , först red jag igenom honom så han kändes fin och sen red jag igenom LA i paddocken för de har ju tagit fram dressyrstaket :)
men iaf ,
jag skrittade fram en liten runda , sen började jag jobba lite i skritt.
gjorde mycket skänkelvikningar och övergångar :)
i traven gjorde jag detsamma ,
och så gjorde jag en annan övning , jag började trava vid A - travar fram till F och bryter av till skritt , skrittar till nästa bokstav och där är det trav osv.
sen gjorde jag samma övning fast jag gjorde halt vid bokstaven.
i galoppen så kommer natte lätt i typ undertempo , så han går inte i ngn jämn takt .
så ja brukar galoppera igång honom , då jag rider kort galopp på kortsidan och ökar honom på långsidan så han får ett friskt och jämnt tempo
och han blev jättefin i galoppen sedan :p
fast jag trr att jag höll igen honom lite för hårt ibland , uuurrss dum emmie :(
jag har ju det problemet att ja väldigt lätt blir hård i högerhanden och jag tappar väldigt lätt tygeln så den rinner iväg typ x)
och sen gick jag ut och red igenom programmet :)
det var väl inte den mest prydligaste ritten , mend et var lite svårt att värkligen koncentrera mig på programmet för det var en till som red där . .
men han var fin och väldigt pigg vilket är bra för han säckar ofta ihop just när ja rider program ! XD
i slutet blev han så pigg av galoppen att jag red lätt i inridningen ! XD
för natte har en extremt skumpig galopp ska ni veta ! x)
sen gick jag in i ridhuset och skrittade av ,
pratade med freja som skulle rida ett dressyrpass på vinni :)
sen träffade jag miriam i stallet ,
och när jag var klar med natte gick vi upp till hagen med honom med två höpåsar,
HAHAHa natte sprang efter dem hela tiden , lilla matvraket ;) <3
sen gick vi tillbaka till stallet och sen gick jag hem :)
nu skall jag sitta vid datan en stund sen äre bara å lägga sig , xD
skola i morrn kl 8 ._.
ha det så bra ! :D


hihi sötnos :)


natte o jaa :D


GAAAH såg en orm också ! :S
hihihih fast den var inte så stor x)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0