TÄVLINGS RESULTAT GENOM TIDERNA

nu kommer en låång text om min och nattes utveckling inom tävlings kategorin :)
mitt lokala tävlande började med en hopptävling - LD
jag kom runt hela banan felfritt och gick direkt på omhoppning som också gick superbra!
och så kommer jag mot sista hindret och jag slappnar av och slutar rida och då vägrar han x)
så typiskt!
efter det så bestämde jag mig för att vara med i vårat DIV2 lag i hoppning och dressyr,
men jag tror inte att jag riktigt förstod vad det innebar och jag var nog mest med för att lixom få rutin på tävlingsbanan och vara med i ett lag =)
i dressyren kan jag ju inte säga att det gick så speciellt bra !
jag tror aldrig att jag fick över 60% och som lägst fick jag 48% i en klass!
i hoppningen kom jag aldrig runt felfritt , jag fick alltid 2 vägringar och en gång tappade natte bebis en sko mitt under banan! :o
så han vägrade och haltade :(
men vi fick gå och sko på den igen och då haltade han som tur inte :)
ah så efter den "tävlingsterminen" så var jag väl inte jätte taggad precis
och år 2009 så är jag med i bohuscuppen i hoppning och dressyr :)
i hoppningen fick jag minst 1 vägring i varje runda, och en gång blev jag utesluten för att jag ramlade av! Och ritten efter det så var ja såå bestämd och jag hade värkligen bestämt mig för att komma runt , och det gjorde jag ! :D
och så kommer vi nu till dressyren . .
jaa första gången går av stapeln på björneröds ridcenter , jag ahde väl precis inte så stora förhoppningar.
jag rider in på banan och det första som händer är att natte blir liiiiivrädd för en lila filt som hänger på en stol !X)
men ja kmr förbi och rider in på banan , men dommaren stannar mig och säger att jag får göra om den för att pollen var rädd och att de skall ta bort filten :)
så snällt (y)
tyvärr red jag fel en gång :/
jag var jätte missnöjd över ritten och red iväg och grät ,
och så får ja mitt protokoll . . och jag fick 64% ! :D
och det räckte till en andra placering !!
och i lagklassen fick jag 63% och då vann jag individuellt !
och som pricken över i:et så vann laget omgången !!
i andra omgången så fick jag 68% och 69% (vet inte vilken av dem som ja fick i förklass o i lagklass) och placerad mig som 2:a i båda klasserna
och finalen kom jag 4:a med 66% och individuellt fick jag tyvärr ingen placering
men vilken framgång inom dressyren !
jag tror att det var efter detta som jag fastnade för dressyren , för det gick ju så bra och jag insåg att det faktiskt var riktigt roligt ! :)
efter detta så var jag såklart med i DIV2 igen , men denna gång endast i dressyr ;)
det gick bra där med ! :D
haha jag kommer knappt ihåg vilka klubbar vi var och tävlade på , men en av dem var på spekeröds riklubb och där gick det INTE bra . . x)
nu var jag med i bohuscuppen i år igen :)
ochd et gick jätte bra det med , fick en placering i varje omgång ! :D
tyvärr gick inte vårat lag till final, men vi hade många gröna ryttare och vi kämpade på riktigt bra och var bara 1p från att gå till final :)
så nu skall jag vara med i DIV2 i höst :D
nu skall jag dra de högsta och lägsta procent ja ngnsin fått i LC , LB och LA :)

LC:
högst : 72,22% och 195p
lägst: 44,07% och 119p (klubbtävling , första tävlingen någonsin)


LB:
högst: 72,75& och 211p
lägst: 48,97% och 142p


LA:
högst: 63,95% och 243p
lägst: 57,89% och 220p


finns det något mer ni undrar om mitt och nattes tävlande så fråga bara :)


jätte gammal bild x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0