TÖMKÖRNING !

japp , dagens träning var tömkörning ! :D
var jätte länge sedan jag gjorde det men ja måste säga att det är sjukt bra att tömköra!
cissi hjälpte mig att tömköra för ett tag sedan med att tömköra , vi gjorde det några gånger i veckan i några veckor och shit vad biff han blev ! :D (ett + är att man motionerar själv !)
så nu jedrar blire tömkörning på schemat, absolut ! :)
såhär tränade jag idag:

*skrittade fram i 10 minuter
*började jobba honom i skritt i båda varven
*när han kändes fin o lyhörd i skritten så körde jag lite trav
*jag jobbade mycket i traven, gjorde volter, serpentiner , övergångar m.m (HAN ÖKADE ASFINT NÄR JA TÖMKÖRDE ?!)
*sen testade jag en liten galopp i vänstervarvet och det gick superbra det med !

ah , ungefär såg mitt tömkörningspass ut idag! :)
han jobbade grymt och blev inte nervös oså (i början kunde han helt plötsligt snurra runt för att han blev lite rädd för tömmarna, han är lite bakskygg men inte alls så mycket nu !) 

sedan så släppte jag honom och lekte lite med honom ! ;)
lät honom få rejsa lite oså ! :D
HAHAHA ni skulle sett honom ! x)
han sprang aas fort o bockade, hihi busen ;)
OCH TRAVEN ?!? GASH , han blev väärsta "gångarsponnyn" xD
o innan fattade galopp gjorde han en såndär "turbobulle ökning" grym poownii (L)
sen skrittade jag av honom o ryktade av ah det vanliga.
sen fick han gå ut i hagen :)
nu ikväll så har han vaccinerats,
ah oh det gick bra.
juste , natte har fått en nytt täcke (på bilden nedan ^^)

   
nya täcket :)
KRAM
/EMMIE
                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0