VARDAGS MYS

idag var Thea här :D
först satt vi o pratade lite , och sen bestämde vi oss för att baka ngt!
så jag tog fram recept boken och vi satt o bläddrade en stund ,
o så fick vi en snilleblixt och bestämde oss för att göra chokladmouse !
så vi tog på oss skorna och gick till ICA och köpte chokladmouse med hallonsmak och en chokladkaka.
när vi kom hem så la vi upp våra "ingridienser" och började "baka" XD
vi hällde i pulvret i en skål och hällde i 2dl mjölk.
sen vispade vi det i 3 min så det blev fluffigt.
sen rev vi chokladkakan och hällde i den rivna chokladen, mums!
sen ställde vi in skålen i kylskåpet där den skulle stå i 20-30 min.
under tiden så hann vi att gå ut och plocka hallon till mousen och spela familje geni :)
sen så slevade vi upp mousen i två skålar och la några nyaplockade hallon ovanpå,
oooh riktigt gott blev det.
så satte vi oss i soffan och kollade på "the city" (y)
här kommer lite bilder på vårat "bakeri"
enjoy:


theas choklad mouse! :)

min choklad mouse :)

våra skålar , MUUUMS :D
/EMMIE

Kommentarer
Postat av: thea

hahaha! <3 (:

2010-08-11 @ 19:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0