GALOPP I SNÖN

tjena :)

idag så drog jag till stallet vid halv 2.
Jag och Malin tog in nattsson o vanessa och borstade , broddade och utrustade både oss och hästarna för att ge oss ut i kylan.

Snart så var vi klara och red ut på ridstigen.
det var jättemysigt och det var så vackert att rida ute i det glittrande vinterlandskapet. dock så kunde det varit liiite varmare!

snart så kom vi upp till en äng där vi bestämde oss för att galoppa!
och härre vad mysigt det var , det var bara pulversnö och galoppen blev så mjuk och underbar att sitta i.

och traven , wooooow säger ja bara !
natte borde ha sån trav i längningarna . .  då jeklar ;D

sen red vi runt och galopperade åt andra hållet tillbaka till stigen och red hem.

när vi nästan var hemma så upptäckte jag att vanessa hade tappat ett benskydd på höger framben !!
vi kollade tillbaka o kunde inte se de så vi uteslutade att de måste åkt av på ängen.

sen så kom vi in i stallet som stela små isglassar.
och vanessas spänne som man spänner fast sadelgjorden med hade frusit !!
så malin fick stå o försöka värma det så hon kunde ta av sadeln!

och mina stigbyglar var ISKALLA !
inte kul alls x)

här är lite bilder som vi tog i det vackra men kalla vinterlandskapeeet :






älskling och jag ♥


Kommentarer
Postat av: Angelina Svedbo

så fina ♥ hahah har du satt på snokrem på tränset? :D

2010-12-30 @ 18:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0