GOD MORGON

shena!

idag så skall jag och malin träna dressyr tsm.

jag tänkte att det jag skall träna på idag blir :

♥ Skänkelvikningar, öppnor och slutor.
♥ Travlängningar.
♥ Mycket galopp övergångar.


dessa är övningarna jag täker att jag kommer göra:

ÖVN 1 - Skänkelvikningar

Du kommer i höger varv , vänder upp vid A och gör skänkelvikning ut till långsidan.
Rider långsidan ner och vänder upp vid C och gör skänkelvikning igen för höger skänkel till långsidan. Detta gör jag i båda varven.

ÖVN 2 - ÖPPNOR OCH SLUTOR


Rid ifrån C och gör öppna halva långsidan, lägg en volt och fortsätt att göra öppna långsidan ut. (jag lägger ofta in fler än två volter när det behövs) vänd sedan upp vid A och gör sluta ner till andra långsidan. Gör detta i båda varven.

ÖVN 3 - Travlängningar


Börja vid A och så rider jag inte över hela diagonalen utan bara över till halva långsidan. (detta för att han inte orkar hålla längningen hela diagonalen.) ah , ni ser nog där det är grönmarkerat , där ökar jag. detta gör jag åt båda hållen.


Och i Galoppen så rider jag mest övergångar på volt och serpentiner ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0