LÄSARFRÅGA

Hej :)
Jag undrar om du har ridit med Hackamore någon gång och om du då är nöjd med det?

Svar:
Tjena ;)
såhär är det:
jag har aldrig haft hackamore på natte, då jag inte känner att jag är i ett "behov" av det.
Jag rider på enkelt tredelat och ett tredelat äggbett.
Men dock så har jag ridit andra hästar som haft hackamore , men det var ganska länge sedan så jag kan inte riktigt avgöra om jag tycker att det är bra eller dåligt. Men den erfarenheten jag har av hackamore är väl att man skall rida mjukt och försiktigt , och inte dra för mkt.
annars så har jag inte så stor erfarenhet av hackamore :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

min häst har ridits med hackamore för han hade sår i munnen. Jag kan ju säga att det är en risk at rida med det för om man skulle rycka eller dra för hårt kan näsbenet (eller vad det heter på hästar) gå av... Men det är helt okej om man inte har en häst som lägger tyngden på hackmoret.

2010-12-21 @ 22:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0