SVAR PÅ ERA FRÅGOR :D

vad har du får mål med nathan?
hur lång är du och hur mycket väger du?
kan inte du lägga ut bild på hur du och nathan utvecklats? före och efterbild typ
och även på din utrustning.

älskar din blogg! <3

Svar:

*Mitt mål med Nathan är väl att jag så småningom skall tävla på en hög nivå, jag kan inte säga något bestämt program eller så men jag vill ju klättra uppåt, absolut! :D
*haha , jag har varken mätt eller vägt mig på jätte länge ! xD men jag är la runt 1,65 och väger nog runt 50 kilo..
*jo visst kan jag göra det! :)
*tack :'D



 Kan du inte berätta lite om malin & johanna som du bruka skriva om ? (:

Svar: Malin och Johanna är två stallkompisar som också tävlar för samma klubb som jag :)



* Hur hittade du Nathan? O hur många hästar titta du på innan honom? :P
* Hur gick Provridningen och vad fick dig att välja just honom? :)
* Vad är dina o Nattes mål detta året och 2011? :)

Svar:
*Mina tränare skulle till ett försäljnings-stall och kolla på ridskolehäst, och då skulle de också kolla om de hittade någon lämplig häst till mig, och där hittade de min lilla Nathan och tog med han hem, jag hade hono på prov över en helg och jag bestämde mig för att honom ville jag ha :)
ojoj , jag kan knappt räkna hur många hästar jag provred :s men jag kan lova att det var en heel del xD
*provridningen gick sådär ;p jag ramlade av då han var lite busig efter ett hinder xD men han gick i form och tuffade på så snällt. 
Jag valde nog nathan för hans personlighet, han är speciell. och han hade så fina ögon tyckte jag :') ah , han var en snäll ponny helt enkelt :) en bra första häst! han var ju lite stressad i början men det var nog för att han inte riktigt hade "landat" och vant sig vid den nya miljön
*hmm , detta året är väl mitt mål att uppnå över 62% i LA:n , ah jag skall tävla mycket LA:er året ut :) 
år 2011 skall jag ta regional licens och jag har som mål i början av året att kanske bli inlånad eller ngt sånt så jag kan starta divison1 :) 



*Hur ser din outfits ut på tävling ?
*Har du många träns ? isf hur många?vilken färg har dom ?
*Har du många sadlar ?
*Har du många märkes saker ??


Svar:
*Mig:
-vita ridbyxor
-jacson ridstövlar/och sporrar
-Svart kavaj
-Plastrong med en brosh (stavning)
-Roeckle handskar (vita)
-Rosa Pikeur tävlings t-shirt
-Charles Owan hjälm (svart)
-Svart hårnät med diamanter
Nathan:
-Frank Baines träns / schockemöhle pannband med swarowski kristaller
-Frank Baines sadel
-Mias schabrak med gulblå kant
-Vid framskrittning: mörkblått Sveland skritt täcke¨

*Jag har två träns, ett frank baines dressyrträns - svart och ett kieffer träns - svart
*Jag har två sadlar, en Frank baines elegance dressyrsadel och en stübben hoppsadel.
*Ja , jag kan nog säga att jag har lagom mycket märkessaker :)



1. Hur lång är du ?
2. Vem är Nathan's bästa vän ever ?
3. Vilken färg är snyggast och sötast på Nathan ?
4. Vilket märke har du mest av till Nathan ?
5. Ska du till Bollebyggd och tävla ?
6. Vad är Nathan's bästa egenskap ?
7. Har du maow:at idag ?
8. Har du nån skötare nån gång ibland när du inte hinner/kan rida honom just den dagen ?
9. Hur ser en vanlig vecka ut för dej och Nathan ?
10. Hur ser en vecka ut för dej och Nathan när det är tävling på helgen ?
11. Hur ser din "Out-fit" när du tävlar, svara både för dej och Nathan :D <33

Love dej och nathan !!!!!!!!!1 <333333333333

Svar:
*jag är runt 1,65cm
*Hmm , får nog säga Mahjong, Martijn och Avalon , Och bengtsson såklart :D:D
*jag tycker att han är väldigt fin i många färger , men mina favoriter är nog blå, vit eller svart :)
*oj , svårt att säga haha , jag har ganska många olika märken på nattes utrustning, :)
*Nej tror tyvärr inte det :(
*ALLT! :D han är arbetsvillig , lätthanterlig, otroligt snäll , ah han är bra på alla sätt och vis ;)
*haha ohja , jag maow:ar vaje dag ;) <3
*Nej ingen skötare precis, min mamma hjälper mig om jag inte skulle få tid :)
*en vanlig vecka är mycket varierande :) jag försöker rida mycket i naturen och variera min ridning så mycket som jag kan så att man inte tröttnar på något.
*mest träningsdagar faktiskt, kanske rider ut två eller tre gånger på en vecka
*se föregående frågan :)



min lilla natte och emmie . jag är så stolt över er och ni har utvecklats mkt .natte är underbar och rida säger jag bara !
Frågor :
1. Vad är nattes bästa egenskap ?
2. Får jag komma och rida bebis snart ?
3. När är nästa tävling för er ?
4. Vilket märke brukar du ha på ridkläder och stallsaker ?
5. Har du kontakt med nattes förra ägare ?

Älskar er båda och önskar er all lycka !! <3 <3

svar:
*ALLT! :D han är arbetsvillig , lätthanterlig, otroligt snäll , ah han är bra på alla sätt och vis ;)
*säg bara till ;) haha
*det är nu till helgen faktiskt :D
*mina favoriter till mig är pikeur och kingsland,sedan så köper jag lite olika ridkläder på alla möjliga affärer :p ah på stallsaker varierar det också mycket , jag har inte ett speciellt märke på allt utan det är lite blandade märken :)
*Ja :D det har jag och de har till och med kommit hit flera gånger och hälsat på natte :') de är jätte trevliga :D:D
aw tack :D<3



hallo emmie =)
du och natte är jätte fina tillsammans och vilka framsteg ni har gjort sen vi red tillsammans! :)

vilka klasser tror du att du och natte hinner tävla i både hopp & dressyr innan du går över till storhäst?
säg en b en c en d och en storhäst som du skulle vilja ha om du inte hade haft natte !?

vilken är din förebild i ridningen?

Svar:
tack så mycket :'D
*Jag tror inte att jag kommer starta så mycket hopptävlingar men kanske att jag tävlar lite LD:er , men jag har hoppat LC faktiskt i div2 2008 tror ja dt va xd
*hm , jag vet faktiskt inte bland ponnyerna :D det finns så många fina, :p
hahah men om jag hade fått välja en storhäst, totiljas kanske 8) hahahha, nej du jag har ingen aning :D
*Jag har flera förebilder , men min tränare är absolut en av dem :) sen är ju minna telde, Jan brink m.m några förebilder :p



~ Brukar du stretcha Natte?

~ Hur ser hans foderstat ut nu?

Svar:
*japp , jag brukar stretcha natte ibland faktiskt :) men mest efter tuffa pass och så.
*hmm , kraft: en halv skopa groov 90, mineraler och olja (vid pälsfällnign och pälssättning= B-vitaminer) , morgon och middag.
grov: frukost- 2 kg hösilge , lunch- ca 2-3 kg hösilage, middag- 2kg hö, kvällsmat- 2-3kg hösilage  




. 1Hade Natte något "problem" när du fick han som han inte har nu?

2. Har du utveklats mycket sen du fick en häst?

3. Ett bra tips du skulle ge till ALLA?

4. Vad tycker du om "Märkessaker/märkeshysterin?"


Svar:
*ja några små problem, han ville inte gå på transporten och då fick vi inte på honom, han var svår att sko, han var ganska stressad och väldigt rädd för olika saker.
*ja absolut , jag har utvecklats hur mycket som helst ! :)
*inom ridningen ? :) ge inte upp ! :D blir du arg under t.ex. ett tränings pass ? sluta då och skritta några varv och försök sedan igen , jag själv kan värkligen inte rida med massa negativ energi ;)
*jag tycker mycket om att köpa märkesgrejer till mig och natte,  :) men jag köper absolut inte bara märkesgrejer :D nej nej , jag har en masssssa saker som inte alls är av något speciellt märke :D
bara man själv tycker att det är fint så spelar det ingen roll om det är ngt märke eller inte tycker jag :)


hur lång är du ?
hur gammal är natte ?
vilken favorit färg har du ?
vilken färg passar natte med ?
vad tycker du om natte ?
hur länge har du haft han ?
vilken typ av mat gillar du mest ?


svar:
*jag är ungefär 1,65 cm
*Nathan är 14 år :)
*oj , hihi jag gillar jätte många färger :) men olika nyanser av blå , rosa och vit är några favoriter
*Han är fin i blått , vitt och svart tycker jag
*jag älskar honom något enormt :')
*jag har haft natte sedan jag var 11 år :)
*hihi , jag gillar det mesta :) men tacos är en absolut favorit !



- Finns det någon färg du ALDRIG skulle sätta på Natte? (på typ shabrak)

- Skriv Nathan precis som DU uttalar det :)

- Om du fick chansen att köpa en till häst, skulle det vara en gullig liten shettis du kunde ha till sällskap och körning eller nått, eller en "storhäst-unghäst" som du skulle kunna rida när du blev äldre? ;) om du MÅSTE välja ^^

- Vilket bett skulle du aldrig skulle stoppa i munnen på Natte?

- Finns det någon utrustning/kläder inom ridsport du ALDRIG skulle ta på dig?

Svar:
*orange, lila eller gult xD
*Naatan (vila på första a:et) vi uttalar det så för att de i holland uttalade det så, så att han skall "känna igen sig")
*Jag skulle nog köpt en storhäst som var väl utbildad så att jag kunde tävla den i lite högre klasser :)
*Ngt jätte skarpt bett , jag anser att jag inte behöver använda skarpa bett på honom för han är såppas känslig. :D
*ahha jofa hjälm ! xD jag fick ha en sån en gång när jag glömt min hjälm och jag tyckte att den var jätte obekväm :/ men det är en smaksak , ;)





Hur hinner du med skola och stall varenda dag? eller har du någon som hjälper dig ibland?

har du varit medryttare/skötare?

har du haft någon annan ponny innan du fick nathan?

vill du arbeta med hästar i framtiden?

rider du för någon tränare?

hur ser en dag ut i stallet för dig?

vad är ditt tips för att få en bra sits?

hur kom det sig att du började blogga?

jag tycker att du och din ponny är riktigt fina tillsammans! :)

Svar:
*jag har haft ett jättebra skolschema :) jag går upp till stallet direkt efter skolan , rider och fixar och sen går jag hem och pluggar om jag skall det :) skulle jag känna att jag behöver stanna hemma och plugga eller om jag inte hinner så tar min mamma hand om natte den dagen, (Y)
*ja det kan man säga , elr jag har hjälp till att rida många hästar, jag red en ponny som hette milton mycket när jag var liten , sen har jag ridit candy (sofias förra b-ponny) mycket när hon behövde hjälp och när natte var sjuk.
*nej, nathan är min första ponny :)
*Jag det vill jag värkligen! :D men samtidigt vill jag också få ett jobb och en bra utbildning, jaow . .jag vet inte riktigt vad jag vill än ;) 
*Ja , jag rider för en jätte duktig tränare som heter anna :)
*en typisk dag i stallet går ungefär till såhär :
Jag går upp till stallet och mockar, sen hämtar jag in natte och borstar honom, sadlar och tränsar och rider i ungefär 1 timma, sen när jag kommer tillbaka ryktar jag av och släpper in honom i boxen så att han får äta sin middag. sen fyller jag på han kraftfoder hinkar till morgondagen och fyller på hans halm påse :) sen går jag hem.
*mitt tips för att få en bra sits är nog att värkligen sitta ner i sadeln och följa hästens rörelser, håll om med benen, om man värkligen sitter ner och trycker ner hälarna tycker jag att man kommer åt hästen mer. Sitt rak i ryggen och titta rakt framför dig, armarna skall såklart vara vinklade och händerna skall man hålla lagom ihop, sitt inte med raka armar för då blir det så spänt! ;) och slappna av och sitt inte och spänn dig :)
*ja , jag började nog blogga för att det värkade kul och för att många jag kände hade blogg ^^
*tack så mycket :D:D




gillar du att datamörda ? :D<33

Svar: HAHHAA absolut xD (detta är ett skämt som jag och min kompis skojjar om när ett sms blev felstavat en gång xD)





1. Har du en eller flera tränare?
2. vem/vilka tränare har du?
3. vad tror du att du startar för klasser om 2 år?
4. Hur kommer ditt tävlande och ridande överhuvudtaget se ut om 2 år, tror du?
5. Har du något spec. tränings schema för Natte?

Du har en jätte fin blogg:D och lycka till med Natte:D<3

Svar:
*Jag har en tränare
*Jag har rider för en tjej som heter anna :)
*jag har absolut ingen aning :) men om jag får gissa så är det nog LA:4 eller LA:P1 elr ngt sådant , hoppas jag :)
*mycket bättre tror jag , då har jag nog lärt mig att värkligen rida natte och han och jag kmr nog ha utvecklats en hel del :D
*ja innan tävling gör jag ofta ett schema :)
tack så mycket :'D


tack för alla roliga frågor :D
/EMMIE




Kommentarer
Postat av: emma persson

HAHAHHAHA , shit jag skrattar fortf åt det skämtet XD <3

2010-07-27 @ 13:15:07
URL: http://vinceochsnowie.blogg.se/
Postat av: Emelie W

Milton <3 Vilka minnen alltså :D

2010-07-27 @ 17:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0