FÄRGAT ELLER INTE ?

tänkte vi tar upp lite matchningsfrågor här . . det var ju ett tag sedan .
denna gång så skall vi snacka färgat eller inte ?

vad tycker ni om t.ex. färgat läder , stigbyglar, sporrar m.m ?
är det för mycket eller är det snyggt ?

själv tycker jag att det kan vara snyggt främst inom hoppningen och till en viss gräns.
liksom , tänk om dressyrryttarna hade kommit in med neon gröna stigbyglar och schabrak ?
njaa . .  i dressyren föredrar jag en stilren outfit och självklart ska är det ju lite kul att ha lite färg men kanske inte skrikande färger och massor av dem? (menat åt tävling, hemma och på träning så äre ju jättekul att matcha med lite vågade färger)

det är som sagt upp till var och en.

om jag hade vart hoppryttare däremot så hade jag självklart matchat hela outfiten i en eller flera färger per outfit.
men jag tror inte att jag hade haft ett färgat träns , det är inte något som ja faktiskt funderat på att ha.

att matcha schabrak , benskydd, pannband , ah det gamla vanliga hade nog räckt aldeles utmärkt åt mig!

vad tycker ni ?

ska det vara skrikande färger , färgade träns och så eller skall det vara matchat i en lagom mängd ?

hur tycker ni att det ska vara i dressyren ?

skall man våga "sticka ut" mer i skrikande färger eller skall det vara stilrent eller helt enkelt matchat till en lagom mängd?

ordet är ert ;)


min tävlingsoutfit, endast mitt mias schabrak som saknas (vitt med blå/gul kant längst bak) 


inte så bra bild , men den är tagen från träning. här har jag ett ljusblått schabrak i en ganska stark färg (syns dock inte att färgen är så stark på denna bilden)



inte en så jätte "stark" matchad outfit x) ganska basic färger, ett brunt väldigt kort schabrak, mörk outfit på mig och gråa benskydd.


Kommentarer
Postat av: Angelina

det ska vara stilrent(y)

2010-11-15 @ 18:37:41
Postat av: josefine

Det ska vara utstickande, som min röda oufit ;D haha

2010-11-15 @ 19:12:51
URL: http://everythingbyme.blogg.se/
Postat av: Theresé och Barifay

Jag tycker absolut att man kan få matcha mycket i hoppningen. Dressyren kan väl vara okej med ett snyggt t.ex marinblått schabrak med snygg paspoal (*stavning) men det ska vara stilrena diskreta färger i dressyren. jag gillar mest svart och blått (förlåt för er som har väldigt mycket brunt, snyggt på er och era hästar men brunt är inte min grej, iaf inte på tävling. elr okej, det beror nog på vilken brun nyans. jag vet inte, jag gillar nog mest svart !)

Jag har vitt tävlings schabrak med blå och ljusblå kant, som är mkt snyggt ! :P

I dressyren ska det inte heller vara för stora tryck/trådar överallt som t.ex Scapa sports, dom är sjukt snygga! men jag tkr inte dressyr (tävlingsschabrak) ska ha ngt stort tryck på, ngt litet i hörnet är okej :) <3

2010-11-15 @ 19:48:38
URL: http://barifaytherese.blogg.se/
Postat av: karin

jag tycker att i hoppningen får man gärna matcha o så men i dressyren ska det va lite mer så att det "glider" ihop lixom :D

på träningarna spelar det inte sååå stor roll faktist ;)

Men det får ju inte bli för mkt så man får la matcha till en lagom mängd

2010-11-15 @ 20:44:13
URL: http://www.bilddagboken.se
Postat av: Linn

i hoppningen tycker jag det är snyggt med lite färger. när jag hopptävlar har jag röd kavaj. anbtingen rött schabrak och röda skydd eller blått schabrak och blåaskydd. och jag tycker det räcker. kanske färjat spö också.



i dressyren tycker jag man ska ha vitt schabrak och inte för skrikande färger. typ brun svart och grå och vit. Haha kanske någon annan mer färg men inte för skrikande färger.

2010-11-15 @ 21:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0