ONSDAGS TRÄNING

sho!
Idag tränade jag lite dressyr i paddocken.
natte har ju vilat i 3 dagar :s
iiinte okej :(
på söndagen så var ja ju på dop så då hann jag inte , på måndag var ridhuset upptaget och det spöregnade (jag vet, det är inget att skylla på xD) och igår var ju tvungen att göra läxor :((
men han var fin för att inte ha tränats på några dagar , lite stel men det är ju klart ;)
jag började med att skritta ut en sväng i 10 min. sen gick ja in i paddocken o började först i skritt att göra serpentinövningen som ja har tipsat om (kolla kategorin Ridtips, där finns övningen) och sen gjorde jag lite skänkelvikningar, öppnor , volter m.m
sedan körde jag igång med att trava på det serpentinen, ah ja gjorde ungefär samma saker som jag gjorde i skritten.
jag red ganska länge i traven , gjorde en massa längningar för att få igång honom.
han var riktigt fin i skritten och traven, han är alltid svårare i galoppen.
men han var faktiskt fin i galoppen!!
sen när ja började kräva mer av honom så blev han iiinte glad!
han slog upp huvudet när det blev jobbigt o sprang iväg när ja bröt av . .
jobbigt!
men man skall INTE ge upp , utan ja fortsatte o var tålmodig och gjorde en massssa övergångar tills att det blev bra och då slutade jag rida och travade av honom ! :)

skall jag "betydsätta" ridpasset på en skala 1-10 så får det en 7:a ;)

hihi söt bild vaaa ? 8) haha målade den på tavlan (a)



Kommentarer
Postat av: karin

gullig :D <3333 värkligen bra för att måla åp en sån tavla xD

2010-09-23 @ 08:27:16
URL: http://www.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0