DET VAR EN LÅÅNG TIMMA . .

shena!

idag blev det ingen ridning , vill vara försiktig me nattsson nu när hans ben e svullet.
och för er som har missat så fick natte ett sår på benet i onsdags och dagen efter så var benet lite svullet.

men det var mycket bättre idag och det hade gått ner i svullnad och var inte varmare än ngt annat ben så det är på bättringsvägen.
han haltar ju inte men han tycker inte om när man ska pilla där han e svullen , såklart det hade ju inte jag tyckt vart så kul jag heller !

så idag gick jag upp vid 2 och tog in natte.
sen gick jág ner till ridhuset och gick med honom i hela EN TIMMA .

det var en väääldigt lång timma måste jag säga , och natte tröttnade redan på att bara gå runt och runt efter bara en kvart - tjugo minuter .

men jag lekte lite lätt med honom , gjorde lite trix o han fick godis så lite nöjd var han nog i slutändan.

när jag kom upp till stallet så gick jag in i spolspiltan och sköljde av benet och såret och skrubbade sedan med såpa i ljummet vatten.

sen tog jag blåspray och ngn kräm med typ antibiotika eller ngt i och sen fick han gå in i sin box och äta lunch , då vart han riktigt nöjd .

HAHHA filmade en "jätte" rolig videoblogg när jag gick , vill ni se den ?

här e en bild när ja trodde att det var filminställning ! (y)


de klumpiga till höger är en kona som ja försökte luta mobben åt ;D







Kommentarer
Postat av: Theresé och Barifay

jag vill se den :D <3<3<3

2011-01-02 @ 18:00:21
URL: http://barifaytherese.blogg.se/
Postat av: Angelina Svedbo

JAG SKA SE!!!<3

2011-01-02 @ 21:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TILL BLOGGENS STARTSIDA
RSS 2.0